Friday 15 July 2011

Ceritaku di Sandakan





Da lama rasanya X update blog aku ni. Almaklumla, minggu lepas aku balik bandar (Sandakan) together2 dgn bapa, mama & abg sulungku. Wahhh!! Sonok sgt2 dapat balik ni. Dapat jumpa dgn ahli2 keluargaku yg semakin ramai rakyatnya, dpt jumpa old bestfren dan palg bez, dpt mkn COTO MAKASSAR yg aku idam2kan sejak si Messi ni berusia 4 bln dlm perut. Wahhahahahaha~ COTO palg bez dan satu2nya di Malaysia. TERBAEKKK!!! 




Sebaik ja sampai rumah makcikku, terus pg bandar cari Coto Makassar ni. Tp waktu tu petg sd, coto pon da sold-out. huhuh! T_T. Dapat makan coto pon pd keesokkan paginya. Aku dgn mamaku awal2 pagi lg da bangun. Org kata Semangat 1 Coto tu membuak2. Yala, yg sorg mengidam, yg sorg lg masuk 5 tahun da X mkn? Bayangkanla semangat tu mcmana kan? hehehe..

Utk merawat kelaparan dipetg tu, aku dgn mamaku ke pasar la mencari makanan Plan B. Akhirnya dpt jg...Alhammdulillah! Makanan tradisi kaum kerabatku. Yeayyy!!

Tiula Sapi @ Tiula Itum
Pergghhh!! Terangkat mkn tiula @ sup ni. heheh!!


Tgh khusyuk mkn coto. Panas2 lg.
Aku X makan smpai 2 mangkuk k? Mangkuk sebelah tu mamaku punya. Y >.< Y

Alhamdulillah, kenyang mkn semangkuk coto tu. Aku dgn mamaku pon pulang dgn senang hati. Lalalalala~



No comments:

 

Hadiah dari Syurga Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting