Thursday 16 June 2011

Tahniah Puan, Positif!!



Tahniah Puan, positif! Aku disahkan mengandung 5 minggu. Itupun selepas seminggu aku tetiba hilang selera makan. Balik2 muntah dan mual2. Mcm dlm drama tv tp bukanlah smpai muntah2 dalam mangkuk tandas ka, tu melampau. hahaha~ Tp seminggu sebelum tu selera ku kemain lg. Sayap ayam, mempelam, ayam kfc ku main belasah ja. hahaha~ Nak meluahkan perasaan pengalaman ku bakal meng'upgrade' status IBU pula kali ni..



Perbezaan Sebelum & Selepas Positif (heheheh~ mengandung la tu) :

Sebelum:

  • Aku suka masak ikan, sayur, popiah, nasi gorg bla..bla... Tiap2 petang mesti masakan popiah gorg utk minum petg en. somi. Ciri2 isteri solehah kan? Masakan pun kena lengkap ramuannya spt bawg2, perencah pembantu penyedap masakan spt ayam Knorr @ Pasti Sedap @ Cukup Rase ( patutlah sedap kan? huhuh! )
  • Hujung minggu kena turun pekan @ pasar minggu utk penuhkan peti sejuk dgn ikan2 segar, sayur2 segar dan buah2an
  • Walaupun aku 'meat eater' tp aku suka jg makan ayam, sosej, kobis, minum segala terbitan air Teh dan minum milo ( tiap2 mlm wajib minum. Siap 1-2-zoom dgn somi siapa yg buat minum malam. hahaha~). Tapi.....
Selepas Positif :
  • Semua perkara di atas aku X suka.. Palg siksa, tgok iklan kfc dlm tv pun ble buat aku mual. T_T
Hormon menjadi cacamerba dlm 4 bulan lebih jg la. Berat badan pun da la X banyak, lagi makin X banyak dlm tempoh tu. Boleh makan buah2an ja, tu pun memilih buah mana yg nak dimakan. heheh! Cian en. somi jiwa kacau. Siap hantar aku balik Cheras ( rumah parents ku)  dgn harapan sana aku kuat makan. Tp skg alhamdulillah, hormon kembali ber'operate' spt biasa. Cuma semua senarai dlm Sebelum tu aku X boleh teruskan lagi. hohohoh~ Mak aku kata semua tu normal bg orang mengandung, kekadang pembawaan budak tu sendiri. Owh anak ku, kau membuatkan ibu mu ber'honeymoon'..hahaaha~ Lg best, skg aku suka pula pg tempat2 'makan besar'. Restoran, org kenduri kahwin, kenduri arwah. Pastu makan, tetttt!! mak aiii...baygkan sendiri..



Skg si 'baby' da besar pon. Sudah pandai main tendang2, mungkin jg main tepuk2 tangan or tumbling dlm tummy ku ni. Mungkin ja..Alhamdulillah perkembangan dia sgt aktif terutamanya selepas makan. Nak kata byk sgt kandungan gula @ adrenalin @ tenaga aku makan X jg. (padahal @_@ ) Tp dia sgt aktif bergerak. Alhamdulillah~ Semoga dia lahir menjadi anak yg soleh / solehah dan anak yg sihat. Amin..



12 comments:

Wazie Wahidah said...

alhamdulillah syukur. hehe. ko xda cek upt sendiri ka nab? junior sy kawin sama tarikh kita baru2 jgk beranak. hehe

Suraya said...

zainab... congrats!!! we missed you at iPerintis... :p

ZaiNas said...

Wazie, upt tu apa? yala..kan awal2 tu aku jd pengantin bujang?hahah~

ZaiNas said...

Superstar Suri??hahah~ kak Sue rupanya..yup!! i miss iP also..

Wazie Wahidah said...

cek pkai pregnancy test tu ba nab. ko ni pura2 lg xtau. ala nab, kalau kau x pengantin bujang pun x jgk ko preg time tu ba. haha

ZaiNas said...

wakakakka~ yala ba..takdir kan? somi ku bilang xpayala beli. trus p klinik jak cek..kami ingatkan sakit biasa2 ja..rupa2nya, sudah..hahaahah~

Wazie Wahidah said...

ya ba kan, sakit muntah2 segala. msti mau jmpa doc. hihi. sy hrp2 kalau sy ada rezeki, jgnla x suka masak. sengsaranya tu. sudala sy lg suka mkn air tgn sndiri wlaupun x seberapa sedap. hahaha ;p tarikh due ko time anniversary ka nab? syoknyaaaa ;D

ZaiNas said...

xlah..awal okt. expected 10.10.11..bulan aku lahir jg..hehehe~ minta2 janla nt xberasapla dapur ko ng blog ko teda lg sal mkanan2 ni..hahahah~

Wazie Wahidah said...

haha kejamnya!

wah2 cantiknya tarikh lahir tu. kalau awal sehari pun cantik jgk. xpa,yg penting anak lahir sihat. so, sudah ko ajar anakmu matematik? hehehe ;p

ZaiNas said...

math? tau2 jak ko ni.hahah~ bbrapa ari ni aku try jawab soalan2 Ramalan Math n add math SPM ba. lupa2 sd formula..hahaha~

Wazie Wahidah said...

stress la anakmu dlm perut tu. buat ja sekolah rendah punya bah. hahaha. semangat betul buat addmaths aa. sejarah jgn lupa ;p

ZaiNas said...

hahaha~sejrah?doiiii..bgus lg math spy tercas jg otaknya.nt ujian kecerdasan sek ren nt dia ble lompat darjah 5 trus..hahhaha~ jimat yuran..

 

Hadiah dari Syurga Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting